Czy silnik 1.8 TFSI 170 KM ma problemy techniczne?

Silnik 1.8 TFSI 170 KM, znany ze swojej obecności w modelu Audi A4 B8, generacja 2012-2015, jest wykorzystywany również w innych pojazdach grupy Volkswagena. Jednostka ta zyskała wiele opinii i ocen, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Wśród użytkowników istnieje konsensus, że słynny silnik 1.8 TFSI, szczególnie wersja z mocy 170 KM, może mieć problemy techniczne związane z zużyciem oleju silnikowego. Problem ten jest często przypisywany awariom pierścieni tłokowych i wymaga serwisowania i regeneracji.

Innym technicznym problemem, który może występować, jest zużycie łańcucha rozrządu, co jest szczególnie niefortunne w tej jednostce. Silniki 1.8 TFSI z rodziny EA888 mają również tendencję do nadmiernego zużycia tłoków i panewek, co wpływa na ich żywotność. Aby zapobiegać takim awariom, zaleca się regularne sprawdzanie poziomu oleju oraz przeprowadzanie kompletnej regeneracji motoru w razie potrzeby.

Co użytkownicy sądzą o spalaniu w silniku 1.8 TFSI 170 KM?

W opiniach na temat spalania silnika 1.8 TFSI 170 KM użytkownicy często wyrażają mieszane uczucia. Na plus przemawia fakt, że silnik ten, przy spokojnej jeździe, charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, szczególnie w cyklu mieszanym. Średnie spalanie wynosi około 7-8 litrów na 100 km, co jest całkiem akceptowalnym wynikiem jak na tę klasę samochodów.

Jednakże spalanie może znacznie wzrosnąć podczas bardziej dynamicznej jazdy, a także ze względu na awarie związane z wtryskiem paliwa. Modele Audi A4 B8 wyposażone w silnik 1.8 TFSI z lat 2012-2015 mogą doświadczać wyższego spalania oleju silnikowego, co jest konieczne do monitorowania. Pośredni i bezpośredni wtrysk, używany w tym silniku, jest krytykowany za swoje awarie, co wpływa na efektywność spalania.

Jakie wady mają silniki 1.8 TFSI 170 KM Audi z lat 2012-2015?

Silniki 1.8 TFSI o mocy 170 KM z lat 2012-2015 mają kilka wad, które są regularnie zgłaszane przez właścicieli pojazdów. Przede wszystkim, dużym problemem technicznym są awarie związane z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego, co często wymaga interwencji serwisowej lub nawet kompletnej regeneracji. Tłok oraz pierścienie tłokowe w silnikach 1.8 TFSI są podatne na szybkie zużycie.

Inna istotna wada to awaryjność łańcucha rozrządu, który może ulec uszkodzeniu nawet przy niższych przebiegach. Użytkownicy audi 1.8 tfsi często zgłaszają problemy z braniem oleju, co dodatkowo komplikuje eksploatację pojazdu. Dodatkowo, 1.8 TFSI bywa krytykowany za niską trwałość wtrysku paliwa i wałków rozrządu, które mogą wpływać na ogólną wydajność silnika i komfort jazdy.

Jakie są zalety silnika 1.8 TFSI 170 KM w modelu Audi A4 B8?

Mimo pewnych wad, silnik 1.8 TFSI 170 KM w modelu Audi A4 B8 posiada również liczne zalety, które przyciągają entuzjastów motoryzacji. Przede wszystkim, jednostka ta oferuje znakomite osiągi, dzięki czemu jazda jest dynamiczna i zadowalająca nawet dla bardziej wymagających kierowców. Moc 170 KM i moment obrotowy zapewniają dobre przyspieszenie i pewność prowadzenia.

Wersje z faceliftingu 2012-2015, takie jak 1.8 TFSI lift, są wyposażone w bardziej zaawansowane technologie, które zwiększają efektywność paliwową i zmniejszają emisję CO2. Rodzina EA888 zastosowała tutaj podwójny wtrysk – pośredni i bezpośredni – co pozwala na lepszą kontrolę mieszanki paliwowo-powietrznej. To rozwiązanie wpływa bezpośrednio na niskie spalanie, co jest dużym atutem podczas codziennej eksploatacji.

Z jakimi awariami można się spotkać w silniku 1.8 TFSI 170 KM?

Silnik 1.8 TFSI 170 KM, choć uznawany za nowoczesny i wydajny, jest również podatny na różnego rodzaju awarie. Najszerzej znaną awarią jest wspomniany już problem z wysokim zużyciem oleju silnikowego, co może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń, jeśli nie jest monitorowane i naprawiane w odpowiednim czasie. Kolejną częstą usterką jest awaria łańcucha rozrządu.

Audi A4 B8 1.8 TFSI z lat 2012-2015 może również mieć problemy z systemem wtrysku paliwa, co skutkuje nierówną pracą silnika i zwiększonym spalaniem. Przy dłuższych przebiegach, niektóre jednostki doświadczają uszkodzeń panewek i wymiany tłoków, co jest kosztowną naprawą. Warto regularnie serwisować pojazd i przeprowadzać diagnostykę, aby uniknąć poważniejszych awarii.

„`

Kliknij i oceń artykuł!
[Total: 0 Average: 0]

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.